22.9.2011

מהי הסיאטיקה ?

העצבים הסיאטיים הם העצבים הגדולים ביותר וחארוכים ביותר בגוף כולו.
כל אחד מהם רחב כמעט כמו אצבע. בכל צד של הגוף, עצב השת מתמשך מהשדרה התחתונה, מאחורי מפרק הירך, במורד העכוז ובגב הברך. במקום זה, עצב השת מסטעף לכמה ענפים היורדים עד לכף הרגל. כאשר עצב השתנצבט, מדולק או ניזוק, תיתכן הקרנה של כאב - סיאטיקה - לאורכו של כל העצב, עד לכף הרגל.
סיאטיקה מתחוללת אצל חמישה אחוזים בקירוב מן הלוקים בכאב גב.



סיאטיקה היא תסמין או סימפתום ולא תנאי רפאוי.
יש לסיאטיקה מיני סיבות :
- פריצת דיסק / בקע דיסק
- שלוחות לא רגולריות של עצם כתוצאה מאוסטיאוארתריתיס או תפיחה כתוצאה מרצועה שנקעה.
-  יצירות שדרתית
- מחלת פאגט
- נזק עצבי שמקורו בסוכרת : נוירופתיה סוכרתית

סיאטיקה פוגעת בדרך כלל בצד אחד בלבד של הגוף.
היא יכולה לגרום לתחושת נימול, לכאב טורדני או לכאב חד.
לפעמים מורגשת קהות ברגל או בכף-הרגל או חולשה מוטורית..
הליכה, ריצה עלייה במדרגות ויישור הרגל מחמירים את הכאב

טיפול כירופרקטי בסיאטיקה


כאבי הגב הנובעים מפגיעה בדיסק הבין חולייתי עלולים להימשך שבועות ואף חודשים. למעשה נזק לדיסק בין חולייתי הוא נזק בלתי הפיך. רק לעיתים רחוקות ועם הקפדה התנהגותית ללא רבב במטרה שלא להחמיר את הנזק תחול ספיגת מסוימת של בליטת הדיסק שעשויה להפחית את פוטנציאל הלחץ של הדיסק על העצב. יכולת ההחלמה הנדרשת היא על כן מהעצב שניזוק בגין הלחץ שמופעל עליו ולא מהדיסק הבין חולייתי. העצב יחלים רק לאחר שהלחץ שמופעל עליו מופחת או מוסר לחלוטין בין אם על ידי טיפולים או בין אם על ידי ניתוח.

במקרה של כאבי סיאטיקה מחריפים עם הקרנות כאב לאורך הרגל ושינוי תחושתי ו/או כאבי סיאטיקה שאינם מגיבים לטיפול עצמי יש לפנות לקבלת עזרה מקצועית. לרוב כאבי הסכיאטיקה רקע מכאני ועל כן יכולים להיות מטופלים באופן שמרני. כלומר ללא ניתוחים ובמידת האפשר גם ללא תרופות.
כירופרקטיקה נותנת מענה מקיף לבעיות עמוד שדרה מכאניות ובכללן כאבי סיאטיקה.

מעבר לתיקון המכני הנדרש יש צורך לטפל בעמוד השדרה באמצעים חשמליים אנטי דלקתיים. במרפאתנו אנו מצוידים במיטב המכשור כולל לייזר רך. הכירופרקט מאומן לאתר ולתקן ידנית כל שינוי בתפקוד הביו-מכאני של עמוד השדרה שנגרם מחוסר תנועה ו/או מסטייה קלה של החוליות ואשר יכול לעמוד בבסיס הכאבים שלכם. לאחר שאבחן והגדיר את הבעיה כמכאנית והבהיר את מהותה לחולה יחל השלב הטיפולי.

התיקון נעשה על ידי לחץ מדוד שמופעל על גוף החוליה לכיוון מוגדר ומדויק. פעולה זו המלווה לעיתים בפיקוק משפרת את תפקוד החוליה ואת טווח התנועה של החוליה. במקביל חלה ירידה ברמת הלחץ שיוצר הדיסק על העצב והכאב שנגרם בשל כך.
הטיפול אינו אמור לכאוב.
עם זאת, יתכן שלאחר הטיפולים הראשונים, יהיה כאב קל שימשך מספר שעות. ככלל ככול שיפחת הלחץ מעל העצב תחול גם הפחתה ברמת הכאב ברגל.

.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה