22.12.2011


צוואר תפוס: הכירופרקטיקה לשירותך


ישיבה ממושכת מול מחשב, שינה בתנוחה לא נכונה, קור חודר ובעיות מפרקים הם רק חלק מהסיבות לכאבי צוואר. טיפול נכון ושינוי הרגלים ישפרו את המצב

יש איברים בגופנו שאנחנו מקבלים את פעולתם כמובנת מאליה, אבל רק כאשר תפקודם נפגע או כשחשים בכאב אנו מבינים מה רבה משמעותם לתפקודנו. דוגמה לכך הוא הצוואר, האיבר המחבר בין החזה לגולגולת. בצוואר עוברים מספר מבנים אנטומיים חשובים, ובהם עמוד השדרה שמחזיק את הגולגולת, הוושט שמאפשר את מעבר המזון מהפה אל מערכת העיכול, דרכי האוויר - בית הקול וקנה הנשימה. בנוסף לכך, יש בצוואר מספר שרירים שתפקידם העיקרי הוא החזקתו היציבה וסיבוב 
הראש.




כאבים חוזרים

"הסיבות לצוואר תפוס יכולות להיות מרובות", אומר הכירופרקט ד"ר רודי אהרון. "קור, ישיבה ממושכת מול המחשב, ישיבה לא נכונה על כיסא במשרד או תנוחה לא נכונה בשינה. סיבות נוספות יכולות להיות בעיות במפרקים או בשרירי הגב התחתון, הירכיים, הברכיים והקרסוליים". לדבריו, הסיבה לצוואר תפוס יכולה להיות גם מקומית, כמו חסימת מפרק צווארי, חסימה בחוליות החזה העליונות, או דלקת של השריר. במקרים קיצוניים יותר הצוואר עלול להיתפס כתוצאה מזיהום של מערכת העצבים או גידול".
נראה כי יש אנשים שצווארם נתפס לעיתים קרובות יותר בהשוואה לאנשים אחרים. ד"ר אהרון אומר כי ככל הנראה הסיבה לכך קשורה לסוג הכיסא שהם יושבים עליו, האופן בו הם יושבים, המזרון שעליו הם ישנים, אופי התנועה בעבודתם ועוד. "רבים חושבים שדי בעיסוי כדי לפתור את הבעיה ", מציין ד"ר אהרון. "אולם עיסוי ופיזיותרפיה מסייעים רק אם הבעיה נובעת משרירי הצוואר, אבל אם היא נגרמה בשל חסימה בין החוליות, המצוקה והכאבים יחזרו".

מניעת נזקים

"אין חולק על כך שספורט טוב לבריאות וגם מומלץ לעסוק ולהתמיד בפעילות גופנית", אומר ד"ר אהרון, "אבל חובה לבדוק את סוליות נעלי הספורט. סוליות שחוקות עלולות לגרום לנזק בקרסול, בגב התחתון ובצוואר".

כאבים בצוואר מקשים על תנועת הרוטציה של הראש וגורמים לכאבי גב, כאבים בשרירי הצוואר וכתפיים תפוסות. ד"ר אהרון מסביר כי הדרך הטובה ביותר למניעת צוואר תפוס הוא הטיפול הכירופרקטי. "באמצעות מניפולציות ספציפיות שאנחנו עושים תוך כדי הטיפול, נשלחת למוח אינפורמציה על כך שתנוחת החוליות אינה נכונה. במהלך הטיפול ניתנים גם דגשים לתנוחת שינה נכונה, ישיבה ועוד. לדוגמה, אחת ההמלצות היא לישון על הצד או על הגב, מכיוון שזו תנוחה טובה לחוליות הצוואריות וחוליות הגב התחתון".

טיפול שורש

כשהצוואר תפוס וכואב, הכירופרקט מאבחן ומטפל בגורמים לכך. אפשר גם להגיע לכירופרקט אחת לכמה שבועות לצורך טיפולי תחזוקה מונעת או לפי הצורך. לטיפול עצמאי, ללא סיוע מקצועי, ד"ר אהרון ממליץ לשים משהו חם על הצוואר מאחר שהחום מרגיע את השריר. כמו כן, הוא מציין כי מנוחה רבה מדי אינה טובה לצוואר. התנועה טובה ובריאה לגוף. הכאב הוא איתות של הגוף על בעיית חסימה בצוואר, המחייבת טיפול.

לדברי ד"ר אהרון, "גם ילדים עלולים לסבול מתופעות של כאבי צוואר וגם להם, ממש כמו למבוגרים, ניתנים טיפולים כירופרקטים לטיפול בבעיה ומניעתה בעתיד".

אין תגובות:

פרסום תגובה